loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. فرمانده پدافند هوایی شرق کشور: امروز با رادارهای ساخت ایران صدها کیلومتر فراتر از مرزهایمان را رصد می‌کنیم ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی را با امیر سرتیپ دوم ستاد &la

طاهر مهدوی بازدید : 27 سه شنبه 24 آبان 1401 نظرات (0)
.
فرمانده پدافند هوایی شرق کشور:
امروز با رادارهای ساخت ایران صدها کیلومتر
فراتر از مرزهایمان را رصد می‌کنیم
۱۴۰۱/۰۸/۲۳
خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی را با امیر سرتیپ دوم ستاد «ارسلان پرویز»، فرمانده پدافند هوایی شرق کشور انجام داده که در آن به ماموریت‌ها و وظایف یگان پدافند هوایی پرداخته شده است.
امیرارسلان پرویز در ابتدای این گفت‌وگو تاکید کرد: سازمان ایکائو که یک سازمان بین‌المللی متخصص در امور هوانوردی است بارها آسمان جمهوری اسلامی ایران را امن‌‌ترین آسمان در غرب آسیا معرفی کرده و این تأیید یک سازمان بین‌المللی، نشان از آن دارد که امروز پدافند هوایی، از صیانت هوایی به سیادت هوایی رسیده‌ است. در پدافند هوایی جزو معدود کشورهای دنیا در بحث پیشرفت‌ها در همه حوزه‌ها هستیم، پدافند هوایی که رهبری بارها و بارها در زمینه اهمیت آن اشاره کردند و در مدت چند سال اخیر 600 بار در اهمیت جایگاه آن فرمودند «امروز در خط مقدم دفاع از حیثیت و دفاع از موجودیت و آبروی کشور و صدها کیلومتر فراتر از مرزهای کشور رصد، پایش و اقدامات تاکتیکی را به موقع انجام می‌دهیم.»
فرمانده یگان پدافند هوایی شرق کشور در مورد همکاری سپاه و ارتش درخصوص پدافند هوایی گفت: نیروهای مسلح فرقی ندارد پدافند، سپاه و ارتش برای دفاع از کیان کشورمان و مرزهای کشورمان مانند یک مشت آهنین برای دشمن هستیم چرا که فرمانده ما یکی است، ما همه سرباز ولایت هستیم اما در حوزه تخصصی پدافند هوایی، قرارگاه پدافند هوایی، تمام پدافند مدنظر است چه سامانه‌هایی که در اختیار ماست و چه در اختیار هوافضای سپاه قرار دارد در قالب یک شبکه هستیم و اطلاعات دیتاها همه با هماهنگی مرکز فرماندهی و کنترل است که در قرارگاه وجود دارد، مجموعه کاری و تخصصی پدافند و هوافضای سپاه با هم تنیده هست و در خیلی از مجموعه‌های ما، دوستان سپاه حضور دارند.
وی در ادامه افزود: امروز پدافند هوایی در زمینه پهپاد به قطب در منطقه تبدیل شده و ما براساس نوع تهدیدها که پیش‌بینی می‌شود براساس نکات دفاعی که داریم عمل می‌کنیم و در فعالیت‌های نظامی نقطه دفاعی داریم. هیچ‌وقت فکر تجاوز به کشوری نداشته‌ایم اما برای دفاع از خود باید قوی باشیم. یکی از ملزومات جنگ‌ها و تهدیدهای امروزی استفاده از ریزپرنده و پهپاد و استفاده از هواپیما هدایت‌شونده از راه دور است.در حوزه پهپاد، پدافند هوایی تخصصی استفاده می‌کند در حوزه‌های مختلف کشف، شناسایی، رهگیری کار می‌کند و شاید در دنیا کم‌نظیر باشد. در بحث پدافند در دنیا حرف برای گفتن داریم و شاید بی‌نظیر باشیم.
امیر سرتیپ دوم پرویز تصریح کرد: رادارهایی که به دست جوانان ما ساخته شده زمانی رؤیا بود الان نه‌تنها در حوزه راداری، سامانه‌های موشکی در انواع اقسام برد و ارتفاع، انواع اقسام رادارها در طیف‌ها و فرکانس‌های مختلف با ابعاد مختلف قدرت جابه‌جایی مختلف ایستایی و محترک، توسط نیروی پدافند هوایی و استفاده از شرکت دانش‌بنیان همراهی صنعت داریم می‌‌سازیم. سامانه‌های راداری ما سال‌های قبل چندصد کیلومتر برد نداشت اما در حال حاضر هزاران کیلومتر برد دارند، صدها کیلومتر فراتر از مرزهای کشور را رصد و پایش می‌کنیم اگر غیر این بود امن‌‌ترین آسمان غرب آسیا نبودیم، به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و ما در فضای کشور و پیرامون نظیر نداریم و از صیانت هوایی به سیادت رسیده‌‌ایم.
فرمانده پدافند هوایی شرق کشور گفت: پدافند و نیروهای مسلح در تحقق فرمان رهبری در نامگذاری سال هم در حوزه دانش‌بنیان و هم در بحث تولید، امنیت را تولید می‌کنیم، وقتی امنیت تولید کردیم کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند. ما در شرق کشور محل تلاقی کریدورهای شرق و غرب شمال و جنوب جاده ابریشم هستیم. اگر امنیت نبود مگر می‌شد در بحث تولید کاری کرد؟ یکی از وظایف بسیار مهمی که برعهده ما و بر ما واجب است اینکه به فرامین رهبری جامعه عمل بپوشانیم. در بحث تحقق شعار سال و در بحث دانش‌بنیان و تولید با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان در همه حوزه‌های نانو و هوش مصنوعی ورود کردیم و در آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت. در بحث تولید بالا‌ترین تولیدی که داریم تولید امنیت است. وقتی تولید پایدار باشد تجار و بازرگانان با خیال راحت می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟