loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران: پهپادهای دشمن در تیررس سامانه باور ۳۷۳ قرار دارد   ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ فرمانده کل ارتش گفت: امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه نمی‌گذار

طاهر مهدوی بازدید : 17 دوشنبه 23 آبان 1401 نظرات (0)
.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:
پهپادهای دشمن در تیررس سامانه باور ۳۷۳ قرار دارد
  ۱۴۰۱/۰۸/۲۲

پهپادهای دشمن در تیررس سامانه باور ۳۷۳ قرار دارد/فقط دو کشور به این فناوری  دست یافتند - ایرنا

فرمانده کل ارتش گفت: امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه نمی‌گذارد این پیشرفت‌ها و ده‌ها موفقیت مثل آنکه در سایه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است، شیرینی خود را به ملت و به جهان نشان دهد.

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران و نخبگان ارتقای سامانه برد بلند باور ۳۷۳، ضمن تسلیت شهادت هموطنان در حوادث اخیر اظهار داشت: هم طراحی و اجرای اغتشاشات و هم طراحی و اجرای ترور و کشتار و ناامنی؛ هر دو سرنخش آمریکا، رژیم صهیونیستی و تفکر مردود سعودی است.
سرلشکر موسوی افزود: پیامد محتوم انقلاب اسلامی سقوط نظام سلطه به سرکردگی آمریکاست که قطعاً اتفاق خواهد افتاد و با فرو افتادن بت بزرگ، بت‌های کوچک‌تر نیز خود به خود فرو می‌ریزند.
فرمانده کل ارتش با اشاره به رونمایی از سامانه ارتقا یافته و دور ایستای باور ۳۷۳ گفت: این دستاورد بزرگ، (توانایی هدف قرار دادن پهپاد در ۳۰۴ کیلومتری توسط سامانه باور ۳۷۳) را به همه شما و همه کسانی که در خلق آن سهم دارند، از جمله صنایع دفاعی، نیروی پدافند هوایی ارتش، شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط و دانشگاه‌های پشتیبان تبریک عرض می‌کنم.
وی درباره این دستاورد افزود: عظمت این کار بزرگ یکی از این جهت است که مجموعه‌ای از دانش و فناوری‌های گوناگون، به‌روز و پیچیده است که یکی دو کشور بیشتر به آن دست پیدا نکرده‌اند و دیگر اینکه این اتفاق مبارک، در تحریم و محدودیت کامل و فقط با فکر و دانش و به دست جوانان این مرز و بوم به نتیجه رسیده است، در حالی که سایر کشورها که هیچ تحریم و محدودیتی هم ندارند، هنوز به آن دست پیدا نکرده‌اند.
سرلشکر موسوی تأکید کرد: متأسفانه امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه نمی‌گذارد این پیشرفت‌ها و ده‌ها موفقیت مثل آنکه در سایه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است، شیرینی خود را به ملت و به جهان نشان دهد.
وی افزود: امپراطوری رسانه‌ای تلخی‌ها را بارها بزرگنمایی می‌کند و بلکه اصلاً به دروغ، می‌سازد و با ترفندهای شیطانی با جنگ شناختی روی ادراک مخاطب تأثیر منفی می‌گذارد تا مخاطب شیرینی‌ها، موفقیت‌ها و امیدها را نبیند و نشنود و با پاشیدن بذر ناامیدی و یأس و تلخی‌ها و مشکلات کام مردم را دائم تلخ می‌کند.
فرمانده کل ارتش با تشریح اقدامات دشمن اظهار داشت: اتاق فکرهای جنگ شناختی نمی‌خواهند این ملت در شادی و شور موفقیت و سربلندی باشد، می‌خواهند او را دائم در غم، ناکامی، ناامیدی، نارضایتی و خود بدبخت‌بینی نگه دارند. این روش شیطان است و عزادار کردن، ماتم‌آفرینی و ناامید‌سازی از خطوات شیطان است و بر همه است که در جهاد تبیین، جوانان و آحاد این کشور را از غم، کینه، غصه، ماتم و کدورت بین خود برهانند و انسجام، همبستگی و برادری را دوباره به همه بازگردانند.
سرلشکر موسوی در پایان گفت: آن‌هایی که واقعاً و از صمیم قلب به دنبال کشف حقیقت هستند، یک هفته، فقط یک هفته، چشم و گوش نازنین خود را بر صدا و تصویر شیطان ببندند و در یک فضای واقعی به اطراف خود بنگرند؛ به برادران و خواهران هموطن خود و فضای رو به پیشرفت این کشور نگاه کنند، آنگاه درمی‌یابند که چرا یک ملت این‌چنین با عشق پای نظام و انقلاب خود ایستاده و حاضر است جان خود را برای ارزش‌ها، آرمان‌ها و رهبر خود فدا کند.

 امیر صباحی فردفرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 ارتقای باور ۳۷۳ به شلیک موفق ۳۰۴ کیلومتری
کار 20 ساله‌ای بود که 16 ماهه انجام شد 
 
برد باور۳۷۳ به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد/باور با پرنده‌های نسل پنجم هم مقابله  می‌کند - ایرناسامانه
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشورهای سازنده چنین سامانه‌هایی برخی اوقات تا ۲۰ سال زمان نیاز دارند تا یک سامانه را تولید کنند، آن هم نه در برد ۳۰۰ کیلومتر، خاطرنشان کرد: پروژه باور ۳۷۳ از سال ۹۲ آغاز شده است. کارهای اصلی از ۱۳۹۷ شروع شده و طی ۱۶ ماه از آخرین شلیک در رزمایش تا چند روز قبل که شلیک موفق ۳۰۴ کیلومتری داشته است، بیش از ۱۶ ماه طول نکشیده است. این جزو افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ثمره کار مشترک جهادی مابین وزارت دفاع و نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین شکرگزاری ارتقای سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳ که با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، بیان داشت: پس از واگذاری پروژه باور به وزارت دفاع، جلسات متعدد و کارهای سنگین علمی مشترک بین نیروی پدافند هوایی ارتش و وزارت دفاع آغاز شد. فعالیت‌های تحقیقاتی این پروژه تا سال ۱۳۹۷ ادامه یافت و بالاخره در ۱۸ بهمن‌ماه همان سال، نخستین تست هدف‌زنی در برد ۱۲۰ کیلومتر انجام شد.
به گزارش مهر، وی با اشاره به مراحل ارتقای ساخت سامانه باور ۳۷۳ تصریح کرد: در رزمایشی در سال 1392 شلیک موفق طی یک سناریوی سخت عملیاتی در فاصله ۱۵۲ کیلومتر انجام شد. آیا این فاصله کفایت پدافند هوایی را می‌کند؟ خیر.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد و من چندین بار با امیر حاتمی وزیر محترم وقت دفاع در این‌باره گفت‌وگو کردم. امیر حاتمی از این کار بسیار استقبال کرد و همواره به من می‌گفت که ادامه بدهید و موفق خواهید شد. طی ۱۶ ماه کار سنگین علمی مقرر کردیم که مطالبه نظام و نیرو این است که بتوانیم این برد را به بالای ۳۰۰ کیلومتر ارتقاء دهیم.
امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه کشورهای سازنده چنین سامانه‌هایی برخی اوقات تا ۲۰ سال زمان نیاز دارند تا یک سامانه را تولید کنند، آن هم نه در برد ۳۰۰ کیلومتر، خاطرنشان کرد: پروژه باور ۳۷۳ از سال ۹۲ آغاز شده است. کارهای اصلی از ۱۳۹۷ شروع شده و طی ۱۶ ماه از آخرین شلیک در رزمایش تا چند روز قبل که شلیک موفق ۳۰۴ کیلومتری داشته است، بیش از ۱۶ ماه طول نکشیده است. این جزو افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ثمره کار مشترک جهادی مابین وزارت دفاع و نیروی پدافند هوایی ارتش است.
وی با بیان اینکه کار بزرگی که در پهپاد شکل گرفت، این بود که شلیک‌های قبلی ما در برد ۱۵۰ کیلومتر روی پهپاد کرار انجام شد که بیشینه ارتفاع آن ۳۲ هزار پا بود، گفت: ما باید در این شلیک به بیش از ارتفاع ۴۳ هزار پا می‌رسیدیم. در این راستا، موتور «طلوع ۵» را از وزارت دفاع دریافت کرده و بر روی پهپاد کرار نصب کردیم؛ البته آزمایش‌هایی انجام دادیم و مطمئن شدیم که پهپاد کرار می‌تواند به ارتفاع ۴۳ هزار پا برسد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به مراحل تست جدید سامانه باور ۳۷۳ برای ارتقای برد این سامانه، تصریح کرد: نقطه کشف اولیه در ۴۳۳ کیلومتر و ۴۳ هزار پا و سرعت پهپاد ۷۳۶ کیلومتر بود. برای اینکه پهپاد بتواند اوج گرفته و به ارتفاع ۴۳ هزار پا برسد، مجبور شدیم پس از پرواز حرکت اوربیت یا چرخش را انجام داده و بتواند پس از اوج به ارتفاع ۴۳ هزار پا دست پیدا کند تا در خط اصلی قرار بگیرد. این اتفاق رخ داد و در ۴۳ هزار پا وارد مدار اولیه شد.
وی ادامه داد: لاک (قفل) اولیه در فاصله ۴۰۲ کیلومتری بر روی پهپاد کرار با موتور طلوع ۵ با سقف پرواز ۴۳ هزار پا و سرعت ۷۳۰ کیلومتری انجام شد. لاک (قفل) پایدار در فاصله ۳۷۶ کیلومتری و سقف پرواز ۴۳ هزار پا انجام شد. پس از این، شلیک موشک در فاصله ۳۵۲ کیلومتری رخ داد و نهایتاً پهپاد هدف در فاصله ۳۰۴ کیلومتری منهدم شد.
امیر صباحی‌فرد گفت: خداوند سبحان را بابت این موفقیت شاکر و سپاسگزار هستیم. ما این کار مهم را با نام مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) شروع کردیم و موفقیت این پروژه را مدیون عنایت خداوند متعال و یاری حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به دلایل ارتقای سامانه باور ۳۷۳ تصریح کرد: یکی از دلایل اجرای این کار توسط وزارت دفاع و نیروی پدافند هوایی ارتش، اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا در عدم توقف و حرکت رو به جلو بود. وی از تلاش‌های متخصصان وزارت دفاع و نیروی پدافند هوایی ارتش برای ارتقای برد سامانه باور ۳۷۳ تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟