loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. «شی‌جین‌پینگ» برای سومین بار رهبر حزب حاکم چین شد    ۱۴۰۱/۰۸/۰۱ «شی جین‌پینگ» برای سومین دوره پیاپی به عنوان دبیرکل حزب حاکم کمونیست چین انت

طاهر مهدوی بازدید : 21 دوشنبه 02 آبان 1401 نظرات (0)

.

«شی‌جین‌پینگ» برای سومین بار رهبر حزب حاکم چین شد 

  ۱۴۰۱/۰۸/۰۱

فیلم/ ادامۀ حکمرانی شی‌جین‌پینگ بر حزب حاکم چین | اقتصاد24

«شی جین‌پینگ» برای سومین دوره پیاپی به عنوان دبیرکل حزب حاکم کمونیست چین انتخاب شد تا قدرت را 5 سال دیگر در اختیار داشته باشد.
همان‌طور که انتظار می‌رفت، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند، «شی جین‌پینگ»، روز یکشنبه در اولین جلسه عمومی کمیته مرکزی جدید حزب حاکم کمونیست برای سومین دوره به عنوان دبیرکل حزب انتخاب شد. شی همچنین در این نشست به عنوان رئیس‌کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست چین معرفی شد. با این حساب او به قدرتمندترین رهبر تاریخِ چینِ کمونیست پس از «مائو تسه‌تونگ»، بنیان‌گذار جمهوری خلق چین، تبدیل شد.
در این جلسه که به ریاست شی جین‌پینگ برگزار شد، ۲۰۳ عضو کمیته مرکزی ۲۰ حزب کمونیست چین و ۱۶۸ عضو علی‌البدل حضور داشتند. به گزارش ایسنا، شی جین‌پینگ، رهبر ۶۹ ساله چین همچنین از بازیگران اصلی حمایت‌کننده خود برای سومین دوره ریاست جمهوری پرده برداری کرد و ستارگان نوظهور «لی کیانگ» ۶۳ ساله، «لی شی» ۶۶ ساله، «دینگ ژوکسیانگ» ۶۰ ساله و «کای چی» ۶۶ ساله را به بالاترین نهاد تصمیم‌گیری چین معرفی کرد. آنها به همراه تزار ایدئولوژی، «وانگ هونینگ»، ۶۷ ساله، و رئیس‌مبارزه با فساد، «ژائو لجی»، ۶۵ ساله، کمیته دائمی دفتر سیاسی جدید را تشکیل خواهند داد. همچنین لی کیانگ نخست‌وزیر بعدی چین خواهد بود.
جالب توجه است که تعداد اعضای دفتر سیاسی به ۲۴ نفر کاهش یافته است، یک نفر کمتر از دفعه قبل، و هیچ عضو زنی وجود ندارد. شی با آوردن این چهره‌های تازه به تیم اصلی خود، پایه و اساس حکومت خود را برای پنج سال آینده و چه بسا پس از آن ایجاد کرده است. او آنها را برای دیدار با مطبوعات در تالار بزرگ مردم در روز یکشنبه بیرون آورد و بیستمین کنگره ملی یک هفته‌ای حزب را به پایان رساند.
واکنش‌ها
کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» در گفت‌و‌گو با شی جین‌پینگ تمدید پنج ساله قدرت او در چین را تبریک گفت. رئیس‌جمهور روسیه در پیام تبریک خود به شی جین‌پینگ اعلام کرد که او آماده تقویت «مشارکت جامع» بین دو کشور است. همچنین خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور برای «شی جین‌پینگ» پیام تبریک صادر کرد و در پیام خود بر ایجاد «آینده‌‌ای زیباتر» برای این دو کشور تأکید کرد.
کنفرانس خبری شی جین‌پینگ
شی جین‌پینگ، پس از انتصاب در دیدار با خبرنگاران گفت: «بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین کنگره‌ای برای بالا نگه‌داشتن پرچم، تجمیع نیروها و ترویج همبستگی و فداکاری بود. حزب باید همیشه با اصلاحات خود در سفر پیش رو حرکت کند. حزب باید همیشه برای مردم عمل کند و در سفر پیش رو به مردم تکیه کند. وی افزود که چین نمی‌تواند بدون جهان توسعه یابد و جهان هم به چین نیاز دارد. پس از ۴۰ سال تلاش مداوم برای اصلاح و گشودن درها، دو معجزه در کشور ما رخ داده: رشد سریع اقتصادی و ثبات اجتماعی پایدار. چین درهای خود را به روی سایر نقاط جهان بازتر خواهد کرد. ما در تعمیق اصلاحات و گشایش در همه زمینه‌ها ثابت قدم خواهیم بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟