loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در واکنش به اعدام ۸۱ نفر توسط آل‌سعود   رئیسی: سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر   در مقابل اعدام بی‌گناهان محکوم است      ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ آیت‌الله سید

طاهر مهدوی بازدید : 12 سه شنبه 24 اسفند 1400 نظرات (0)
.
در واکنش به اعدام ۸۱ نفر توسط آل‌سعود
 
رئیسی: سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر
 
در مقابل اعدام بی‌گناهان محکوم است
 
   ۱۴۰۰/۱۲/۲۳

رئیس‌جمهور: سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل اعدام بی‌گناهان محکوم است |  خبرگزاری فارس

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیروز دوشنبه در جلسه شورای‌عالی جوانان با تبریک سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان گفت: نامگذاری این مناسبت به‌عنوان روز جوان انتخاب و اقدام بسیار شایسته‌ای بوده است چرا که حضرت علی‌اکبر(ع) بهترین الگو برای جوانان در زمینه بصیرت، ایمان، روحیه ایستادگی، ولایتمداری و دفاع از حریم دین و ارزش‌های الهی است.
رئیسی با‌ اشاره به اینکه مسائل مربوط به جوانان طیف وسیعی از حوزه‌ها از‌ اشتغال، مسکن، ازدواج تا دانش‌افزایی، مهارت‌آموزی و ورزش برای سلامت جسمی را شامل می‌شود، اظهار داشت: شناسایی و بالفعل کردن استعدادهای جوانان در مسیر توانمندسازی آنان، سامان دادن ارتباط جوانان با سطوح مختلف حکمرانی و حمایت و هدایت جوانان در مسیر نقش‌آفرینی سازنده اجتماعی نیز از جمله دیگر مسائل مربوط به این بخش از جمعیت کشور است که باید به شکل مناسبی سامان داده شود.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید یک ساختار چابک و کارآمد، با لحاظ مأموریت‌های تعریف شده برای تامین نیازها و تحقق مطالبات جوانان ایجاد شود تا به شکلی واقعی و نه شعاری و نمایشی پیگیر مسائل جوانان باشد؛ ساختاری که بتواند مأموریت‌های مختلف تعریف شده در ساحت‌های متنوع را پیگیری کند.
رئیسی خاطرنشان کرد:‌ترجیح دولت بر این است که این سازوکار، بدون ایجاد یک ساختار جدید که نیاز به فرآیند قانون‌گذاری دارد، با تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم در دولت در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد. فعال کردن سازمان ملی جوانان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحقق این هدف است.
وی با بیان اینکه هیچ‌گاه از طرف مشورت قرار دادن جوانان زیان نکرده‌ایم، بلکه شهامت و شجاعت آنان ایده‌های خلاقانه و کارگشایی نیز در اختیار ما قرار داده است، تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری بهترین الگوها در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان کشور هستند و همه مسئولان باید از ایشان در این زمینه پیروی کنند.
رئیس‌جمهور همچنین درخصوص اعدام‌ بی‌گناهان خاطرنشان کرد:
اعمال استاندارد‌های دوگانه کشورهای غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق انسان، و همچنین سکوت و بی‌عملی کشورهای مدعی حقوق بشر به این‌گونه اقدامات، محکوم است و نشانه‌ای از دورویی این کشورها در بهره‌برداری سیاسی از مفهوم حقوق بشر برای مطامع سیاسی خود و علیه دولت‌های مستقل است.
آیت‌الله رئیسی افزود: سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های آزاد و نهادهای ذی‌ربط باید سکوت خود را بشکنند.
۱۳ دستور ویژه رئیس‌جمهور برای کاهش سوانح و تصادف‌ها
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه شورای‌عالی حمل‌ونقل و ایمنی‌ ترافیک که پس از وقفه‌ای هشت ساله و با رویکرد ایمنی سفرهای نوروزی با حضور مسئولان راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، وزارت کشور، صداوسیما، هلال‌احمر و اورژانس برگزار شد، با‌ اشاره به ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی دستگاه‌های متولی سفرهای نوروزی، گفت: با کاهش شیوع کرونا امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی خواهیم بود اما دستگاه‌های متولی باید ضمن فرهنگ‌سازی برای رانندگی ایمن، مراقب حوادث جاده‌ای باشند و بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم به دقت نظارت کنند.
رئیس قوه مجریه دستور داد اعتبارات مورد نیاز بسته جامع کاهش تصادفات به‌ویژه رفع نقاط حادثه‌خیز و برنامه‌های آموزشی و تامین نیازمندی‌های دستگاه‌های مسئول با قید اولویت انجام شود.
رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه افزایش ایمنی جاده‌ها، ایمنی حمل‌ونقل، بازسازی ناوگان حمل‌ونقل زمینی، ریلی، هوایی و دریایی در زمره برنامه‌های اصلی دولت قرار دارد، اظهار داشت: ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی این موضوعات را بطور جدی پیگیری کند و حرکت در مسیر تحقق این برنامه‌ها به هیچ عنوان نباید تا رسیدن به نتیجه مطلوب متوقف شود.
وی ساماندهی و نظارت دقیق بر‌ترددهای جاده‌ای را ضروری دانست و بیان کرد: لازم است رویکردهای پیشگیرانه و روش‌های نوین برای کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای اتخاذ و از صدمات جانی و مالی بر مسافران جلوگیری شود.
رئیس‌جمهور گفت: توجه به برنامه‌ها و اقدامات آگاه‌سازی و آموزش عمومی برای ارتقای انضباط اجتماعی تأثیر زیادی در کاهش سوانح جاده‌ای دارد لذا برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی با شیوه‌های هنرمندانه توسط رسانه ملی تولید و پخش شود.
رئیسی بار دیگر خودروسازان را مورد خطاب قرار داد و گفت: رعایت نکات ایمنی و استاندارد بر تولید خودرو و افزایش تولید اولویت دارد و سازمان استاندارد لازم است بر رعایت استانداردهای ایمنی در تولید و ‌ترخیص خودروها نظارت کامل و دقیق داشته باشد.
رئیس‌جمهور خواستار اعمال کنترل‌های دقیق و هوشمند به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در وسائط نقلیه جاده‌ای، ریلی و هوایی شد.
رئیسی همچنین در این جلسه دستورات ویژه‌ای را به منظور کاهش سوانح و تصادفات از جمله توجه ویژه به نقش‌آفرینی مردم با تأکید بر رسیدگی با قید فوریت به حل مشکلات گزارش شده آنها ضروری است، اتخاذ و اجرای طرح‌های ابتکاری و نو در پیشگیری از تصادفات، هدف‌گذاری کاهش جدی تصادفات توسط تمامی دستگاه‌های مسئول، آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز با اقدامات زودبازده، نصب علائم هشداردهنده و ارسال پیامک به سرنشینان خودروها در نقاط حادثه‌خیز صادر کرد.
از دیگر دستورات رئیس‌جمهور می‌توان به پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی تمهیدات لازم برای مقابله با اثرات بحران‌های احتمالی ناشی از شرایط جوی و طبیعی، توجه به توسعه خدمات رفاهی و تسهیلات شایسته بین‌راهی به هموطنان با تأکید بر در اختیار قرار دادن زیرساخت‌ها و امکانات دولتی در حد امکان، توجه به توسعه سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل با اولویت رفع نقص دوربین‌های کنترل سرعت ثابت، نظارت بر ایمنی سفر ناوگان عمومی و ناوگان سنگین جاده‌ای به‌خصوص نسبت به معاینه فنی و کنترل سامانه‌ای و افزایش نظارت در مبدأ سفر، به‌روزرسانی جاده‌ها (خط‌کشی، تابلوها و علائم) و اصلاحات اولویت‌دار و زود بازده فنی و مهندسی، به‌کارگیری حداکثر توان امدادی و استقرار و پکپارچه‌سازی پایگاه‌های امدادی و عوامل انسانی، هدفمند کردن گشت‌های راهور، راهداری و امدادی، و استقرار پلیس با هدف بازدارندگی از تخلفات و برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز، در تمامی محورهای مواصلاتی‌ اشاره کرد.
رئیس‌جمهور «قانون رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا ابلاغ کرد
رئیس‌جمهور دیروز دوشنبه همچنین در اجرای اصل یکصدوبیست‌وسوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.
«قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» در جلسه علنی روز یکشنبه پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 16/۱۲/1400 به تأیید شورای نگهبان رسیده بود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟