loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

* معاون سید حسن نصرالله: 2 بار طرح خاورمیانه جدید صهیونیست‌ها را مهار کردیم   ۱۴۰۰/۱۲/۱۳ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد، حمله به حزب‌الله به این دلی

طاهر مهدوی بازدید : 21 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

*

معاون سید حسن نصرالله:

2 بار طرح خاورمیانه جدید صهیونیست‌ها را مهار کردیم  

۱۴۰۰/۱۲/۱۳

معاون سیدحسن نصرالله: همچنان در قلب معرکه قرار داریم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد، حمله به حزب‌الله به این دلیل است که در سال 2000 در برابر رژیم اسرائیل پیروز شد و طرح خاورمیانه جدید را 2 بار ناکام گذاشت؛ یک بار در جنگ 33 روزه و یک بار در سال 2011 و در جریان دفاع از سوریه.

با نزدیک شدن موسم انتخابات در لبنان حمله رسانه‌های رژیم‌های مرتجع عربی و لبنانی غرب‌گرا و نزدیک به سعودی به حزب‌الله لبنان شدت گرفته است. به نظر می‌رسد آنان که سودای خلع سلاح این جنبش را دارند انتخابات لبنان را فرصتی مناسب برای فراهم آمدن این آرزو می‌دانند.
در همین رابطه شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، به مناسبت آغاز فعالیت‌های انتخاباتی این جنبش در بیروت تأکید کرد که حزب‌الله تمایل دارد انتخابات در موعد مقرر برگزار شود. او سپس‌گریزی به رژیم صهیونیستی و طرح دشمن برای تغییر مرزها در غرب آسیا زد و گفت: «حمله به حزب‌الله به این دلیل است که در سال ۲۰۰۰ در برابر اسرائیل پیروز شد و طرح خاورمیانه نوین را دو بار ناکام گذاشت؛ یک بار به صورت مستقیم و در جریان پیروزی سال ۲۰۰۶ و یک بار نیز به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت در دفاع از سوریه...هماهنگی بین حزب‌الله و ارتش برای مقابله با اسرائیل و تکفیری‌ها در چارچوب سه‌گانه ارتش-ملت-مقاومت، باعث شده است که دشمنان متزلزل شوند و به نحوه ایجاد مشکل در داخل این سه‌گانه فکر کنند.» «قاسم» در ادامه ضمن طرح این پرسش که «آمریکا خواستار چه لبنانی است»، تصریح کرد: [آمریکا] خواستار لبنان ضعیف است. به همین دلیل تحریم کرد تا لبنان به این کشور متوسل شود و شرط‌های آن را اجرا کند و حامی هرج‌ومرج و تخریب است.» وی با بیان اینکه «می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌‌سازیم» در پایان خاطرنشان کرد: «رژیم آمریکا سرنگون شده و خواهد شد... ما بر روی صندوق‌های رأی حساب باز کرده‌ایم نه ادعا.»
گفتنی است، پارلمان لبنان چندی پیش تغییر موعد انتخابات پارلمانی این کشور از 18 اردیبهشت (۸ می) به 7 فروردین ۱۴۰۱ (۲۷ مارس) را تأیید کرد، اما «میشل عون» رئیس‌جمهوری این کشور این موضوع را نپذیرفت. چندی پیش ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، میشل عون برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه مه ۲۰۲۲ (۲۵ اردیبهشت) را امضا کرد.
سخنان دبیرکل حزب‌الله
همچنین «سید حسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه چهارشنبه، در سخنانی که از شبکه «المنار» پخش شد، به انتخابات لبنان و آخرین تحولات این کشور پرداخت. دبیرکل حزب‌الله همچنین با اشاره به سابقه خوب نمایندگان این جنبش، بیان کرد: «قرار است که چند گزارش درباره دستاوردها و اقدامات فراکسیون در چهار سال اخیر آماده شود. از جمله پرونده‌هایی که در چهار سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته، رسیدگی به پرونده فساد است که یک پرونده کامل در این خصوص به وقتش ارائه خواهد شد. ما تمایل نداریم که هر آنچه را که انجام می‌دهیم، اعلام کنیم زیرا نمایندگان و مردم خادم مردم هستند و این بخشی از کار حزب‌الله و آرمان آن است.» سید حسن نصرالله اظهار داشت: «آنچه نمایندگان ارائه می‌کنند از طریق حز‌ب‌الله برای آنها فراهم می‌شود. آنها از خانواده‌های ثروتمند نیستند و برای خودشان کار نمی‌کنند بلکه در راستای کار حزب‌الله فعالیت دارند. همواره عنوان اساسی ما مقاومت، صدای مقاومت، مجاهدان، شهدا و محافظت از مقاومت بوده است. ما به مردم وعده چیزی را نمی‌دهیم که نتوانیم محققش کنیم. ما همواره باید با مردم صادق باشیم. وعده چیزی را که نمی‌توانیم انجامش دهیم، نمی‌دهیم.»

 

دبیرکل اتحادیه عرب:
 
رنگ آرامش را نخواهد دید مگر مسئله فلسطین حل شود
 
مصر|نامزدی مجدد ابوالغیط برای پست دبیرکلی اتحادیه عرب- اخبار آسیای غربی -  اخبار بین الملل تسنیم | Tasnim

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، حل منازعه فلسطینی- اسرائیلی را ضروری خواند. ابوالغیط روز پنجشنبه در نشستی در ایتالیا که تحت عنوان تحولات نظام بین‌الملل و تأثیرات آن بر جهان عرب برگزار شد، گفت که تا زمانی که قدیمی‌ترین منازعه یعنی منازعه فلسطینی-اسرائیلی حل نشود، جهان عرب رنگ عافیت نخواهد دید و حل این منازعه نیز از طریق اجرای راه‌حل دو دولت امکانپذیر است و ممکن نیست جهان وجود یک دولت آپارتاید را بپذیرد.
به نوشته روزنامه مصری «الأهرام»، ابوالغیط در این نشست که با حضور شمار زیادی از سفرا و دیپلمات‌های عربی و غیر عرب و مسئولان وزارت خارجه ایتالیا برگزار شد، به تشریح تحولات جهان از زمان پایان جنگ جهانی دوم و نشانه‌های آشکار تغییرات اساسی در نظام بین‌المللی از زمان پایان جنگ سرد پرداخت و تأکید کرد که رقابت و نزاع بین قدرت‌های بزرگ تحولی منفی در روابط بین‌المللی است و جنگ، شکستی برای دیپلماسی است.
دود شدن وعده‌های بایدن
از سوی دیگر محمود العالول نایب‌رئیس‌جنبش فتح فلسطین در مصاحبه‌ای با تلویزیون فلسطین بر بد عهد بودن آمریکایی‌ها تأکید کرد. وی گفت، تمام وعده‌های آمریکا که پس از رئیس‌جمهور شدن «جو بایدن» به فلسطین داده شده بود، دود شد و به هوا رفت. العالول در ادامه تصریح کرد، موضع فلسطین برای همگان روشن است؛ فلسطین موضعی محکم دارد که در مقابل فشارها از اصول خود کوتاه نمی‌آید. وی سپس بر ضرورت تغییر استراتژی در مقابله با رژیم اشغالگر تأکید کرد و گفت، این موضوع یکی از خروجی‌های نشست شورای مرکزی فلسطین است. وی به افزایش جنایات رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت، از ابتدای سال جاری میلادی ۱۶ فلسطینی بی‌گناه به شهادت رسیده‌اند. العالول در پایان گفت، رنج فلسطینی‌ها در قدس اشغالی نتیجه اقدامات بی‌سابقه رژیم اشغالگر است و نبرد مستمر و دائمی در این شهر ادامه دارد.
محمود عباس رئیس‌تشیکیلات خودگردان چندی پیش گفت که فلسطینی‌ها منتظر هستند آمریکا به تعهد خود در حمایت از راه‌حل دو دولتی، رد شهرک‌‌سازی‌ها، حفظ وضعیت موجود در مسجدالاقصی، جلوگیری از اخراج فلسطینی‌ها از
بیت المقدس و توقف جانبداری‌ها از رژیم صهیونیستی عمل کند تا امیدها برای پایان اشغالگری بازگردد و حق فلسطینیان در تعیین سرنوشت و دستیابی به آزادی و استقلال به رسمیت شناخته شود. در همین ارتباط، منابع صهیونیستی چندی پیش فاش کردند که رئیس‌جمهور آمریکا درخواست رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار را رد کرده است. منابع مذکور گفتند که این اقدام آمریکا نیز دلیل دیگری بر این مسئله است که منازعه فلسطینی-اسرائیلی در انتهای فهرست اولویت‌های سیاست خارجی دولت بایدن قرار دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟