loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

* محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:   خدمات انقلاب را با خبرهای مأیوس‌کننده زیر سؤال نبریم       ۱۴۰۰/۰۹/۲۷ محمدعلی زلفی&

طاهر مهدوی بازدید : 167 یکشنبه 28 آذر 1400 نظرات (0)
*
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
 
خدمات انقلاب را با خبرهای مأیوس‌کننده زیر سؤال نبریم
 
    ۱۴۰۰/۰۹/۲۷

محمدعلی زلفی‌گل در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بعد از انقلاب زمینه وحدت بین دانشگاه و حوزه به خوبی شکل گرفته است افزود: برای پیشرفت وآبادانی کشور باید به بال‌های علم و تقوا مجهز بود.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال وحدت حوزه و دانشگاه هستیم باید نگاه خود را تغییر دهیم، اظهار  داشت: همه علوم انسانی، تجربی و ریاضی صبغه دینی دارند زیرا هر علمی که در جهان وجود دارد منشا آن بر گرفته از علم مطلق خداست.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با‌اشاره به اینکه امروز افرادی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند زمینه رشد فرهنگی، سیاسی و علمی آنها فراهم شده است عنوان کرد: مدیران موفق کشور از افرادی هستند که هم در زمینه علمی و هم در فعالیت‌های سیاسی، مذهبی و تشکل‌ها نقش سازنده داشته‌اند.
وی راه رسیدن به موفقیت را اولویت‌بندی برنامه‌ها آن هم به شکل محدود عنوان کرد و گفت:  اولویت‌های امروز در دانشگاه‌ها باید بر گرفته از دیپلماسی علمی باشد بدین معنا که دانشگاه‌ها باید به سمت جذب دانشجو خارجی بروند و با فراهم کردن زمینه پژوهش‌های علمی و یا ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای نخبگان کشور قدم‌های سازنده بردارند.
وی وظیفه اصلی مسئولان را حمایت و تزریق امید به جامعه و دانشجویان ذکر کرد و افزود: باید قدر داشته‌ها را بدانیم و از آنها حمایت کنیم.
در ادامه نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه حرکت دانشگاه‌ها باید به سمت خردورزی باشد افزود: پیشرفت این خردورزی باید در مسیر تحقق عدالت باشد و این جایگاه باید در دانشگاه‌ها دنبال شود.
آیت‌الله حبیب الله شعبانی با‌اشاره به اینکه به اذعان خود غربی‌ها، توسعه در کشورهای خارجی به جایی رسیده که انسان‌ها را با بحران هویت رو‌به‌رو ساخته است خاطرنشان کرد: دانشگاه باید انسان ساز باشد و هویت اصیل انسانی را زنده کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟