loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

* حجت‌الاسلام  حاج‌علی‌اکبریامام جمعه موقت تهران:   خنثی‌‌سازی تحریم‌ها برای کشور یک اصل است        ۱۴۰۰/۰۹/۲۶

طاهر مهدوی بازدید : 40 شنبه 27 آذر 1400 نظرات (0)
*
حجت‌الاسلام  حاج‌علی‌اکبریامام جمعه موقت تهران:
 
خنثی‌‌سازی تحریم‌ها برای کشور یک اصل است  
 
   ۱۴۰۰/۰۹/۲۶

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: دور جدید مذاکرات با هدف رفع تحریم‌ها و با قدرت آغاز شده و طرف ایرانی با قدرت و ابتکار وارد مذاکرات شده است، البته طرف مقابل در روند مذاکرات خط تحریف و برهم زدن تمرکز هیئت ایرانی را در پیش گرفته است اما موفق نخواهند شد، آنها باید از حضور ایران در پای میز مذاکره به‌رغم عهدشکنی آنها استقبال کنند و به حواشی نپردازند.
امام جمعه موقت تهران درباره برخی مواضع سران کشورهای غربی پیرامون مذاکرات وین، اظهار داشت: مواضع برخی از آنها بیشتر به طنز شبیه است و خودشان هم می‌دانند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. امیدواریم با تدبیر عزیزان مسئول در این عرصه فتوحاتی شکل گیرد البته رفع تحریم‌ها یک مسئله و مسئله مهم‌تر خنثی‌سازی تحریم‌ها است که باید به آن توجه شود.
به گزارش مهر، وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در هفته گذشته و توهین به ائمه اطهار(ع)، گفت: عشق به ائمه اطهار(ع)، شناسه ملی کشور ما است و همه جامعه ما از شیعه، سنی و اقلیت‌های دینی دلداده اهل‌بیت(ع) هستند. حال اگر سخنی خلاف بر این، بر زبان کسی جاری شود، مورد توجه قرار نمی‌گیرد، البته خودش هم پشیمان می‌شود و مسئولین مربوطه هم تصمیمات لازم را گرفته اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: مسئله مهم، وحدت جامعه اسلامی است که توسط علمای شیعه و سنی به خوبی صیانت می‌شود.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به روز حمل و نقل اشاره کرد و بیان داشت: سالانه ۵۰۰ میلیون تن کالا از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شود و همچنین تعداد زیادی از هموطنان ما در این بخش مشغول خدمت هستند.
وی گفت: توجه به کیفیت زندگی آنها و رشد مهارتی و همچنین پوشش بیمه‌ای آنها مسئله بسیار مهمی است که‌ باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به بازدید خود از یکی از مراکز دانش‌بنیان، اظهار داشت: شاگردان طهرانی‌مقدم عزیز ما در عرصه امنیت انرژی وارد شده و دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌اند. این راه، راه اساسی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی اشاره کرد و افزود: صهیونیست‌ها نیز همانند آمریکا که مجبور به خروج با خفت از افغانستان شدند و به زودی با اقدام مجلس عراق از عراق نیز باید خارج شوند، مجبور به ترک منطقه هستند. این رژیم که نمی‌تواند یک کابینه هم در داخل کشور خود تشکیل دهد، وقتی می‌بیند که کشورهای عربستان و امارات به‌دنبال همکاری با ایران هستند، این‌گونه سراسیمه به امارات سفر می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه این طناب پوسیده هیچ سودی برای رژیم صهیونیستی ندارد، افزود: به سران کشورهای عربی هم می‌گوییم که اگر غیرت اسلامی ندارید، غیرت عربی داشته باشید.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به زودی شاهد تحقق وعده رهبر معظم انقلاب اسلامی در نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.
وی با اشاره به تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از اقدام مجلس برای تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان تشکر کنیم. رتبه‌بندی معلمان یک خواست عمومی بود و امیدواریم که با همکاری مجلس و دولت به خوبی اجرا شود.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) را باید بنیانگذار جهاد تبیین بدانیم و بنامیم. او در ایام بعد از شهادت حضرت رسول اکرم(ص) دفاع ‌مقدسی را در حمایت و دفاع از ولایت آغاز کرد.
امام جمعه موقت تهران افزود: حضرت فاطمه(س) در پیچ تاریخی انتقال نبوت به امامت قرار داشتند که یک جریان شیطانی به دنبال تحریف حقیقت و ممانعت از انتقال درست نبوت به امامت بودند. اگرچه در انتقال درست نبوت به امامت مدتی وقفه افتاد اما فاطمه زهرا(س) به میدان آمدند و در مقابل جریان تحریف ایستادند و تبیین شایسته‌ای از حقیقت ولایت امیرالمؤمنین داشتند.
وی خطبه فدک را اوج حماسه حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابله با جریان تحریف دانست و ابراز داشت: حضرت زهرا(س) در حادثه فدک برای خلق حماسه‌ای تاریخی به میدان آمدند و در حالی که همه در مسجد جمع بودند، با آن سخنان غرا، آن خطبه شگفت‌انگیز را قرائت کردند که دارای ابعاد مختلف عبادی، سیاسی، حماسی، قرآنی و وجدانی است و حاصل این خطبه، یک میراث جاودانه برای بشریت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خطبه فدک را هم‌سنگ با نهج‌البلاغه دانست و با بیان اینکه حق خطبه فدک به طور کامل ادا نشده است، بیان داشت: در متن خطبه نورانی فدک یک اسلام‌شناسی عمیق نهفته است که فلسفه، احکام و اخلاق در آن وجود دارد و حضرت ۲۳ مورد از ارزش‌های اسلامی را فهرست می‌کند. پیام ایشان این است که با دین یک مواجهه عمیق داشته باشید. همچنین ایشان تنها راه نجات انسان را پذیرش ولایت الهی که نهفته در ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، می‌دانند.
فضلای حوزه و اساتید دانشگاه به اهمیت مقطع کنونی انقلاب توجه ویژه داشته باشند
حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پیش از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه آنچه که در چله اول انقلاب درخصوص وحدت حوزه و دانشگاه با آن مواجه بودیم، باید درگام دوم انقلاب اسلامی و در شرایطی که امروز ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی در مسیر دستیابی به تمدن نوین اسلامی است، مورد بازخوانی قرار بگیرد، گفت: ارتقای فهم و نگاه ما نسبت به این راهبرد اساسی یعنی وحدت حوزه و دانشگاه از ضروریات امروز است.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مقطع کنونی، گام انقلاب و گام نظام اسلامی را پشت سرگذاشته است و در حال برداشتن گام جامعه‌پردازی و نظام‌سازی است، گفت: نیاز داریم به این راهبرد اساسی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه همکاری و تعامل دو قطب ارزشمند حوزه و دانشگاه که رسالت‌شان تفکر، اندیشه، خردورزی و رهبری اقشار عمومی جامعه است، منجر به برداشتن دو گام موفق مهم، یعنی تصویب قانون اساسی و تثبت نظام جمهوری در جامعه شد، بیان داشت: اکنون در آستانه گام سوم و گام چهارم تمدنی، یعنی گام جامعه پردازی و دولت اسلامی و حکمرانی اسلامی هستیم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام سعدی مقطع کنونی را بسیار مهم خواند و گفت: فضلای جوان حوزه علمیه و اساتید جوان دانشگاه باید به اهیمت مقطع کنونی و راهکار‌های عبور از آن توجه‌ای ویژه داشته باشند که موضوع مهم و اجتناب‌ناپذیر است. عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر فقه که به تعبیر امام، تئوری اداره جامعه است به طراحی نظامات اجتماعی ورود نکند، از قافله عقب است و فقه باید وارد هندسه حکمرانی و طراحی نظامات اجتماعی و فقه نظامات اجتماعی شود.
وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند حوزه به مسئله فقه حکومتی ورود کند، گفت: فقه حکومتی یعنی حوزه به طراحی نظامات اجتماعی ورود کند که البته اکنون حوزه‌ها وارد شده‌اند، اما باید سرعت بیشتری بگیرند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟