loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

درجلسه شورای هماهنگی اقتصادی دولت تأکید شد   دستور رئیس‌جمهور برای تثبیت قیمت‌ها و کنترل بازار       ۱۴۰۰/۰۷/۱۱ رئیس‌جمهور با تاکید بر

طاهر مهدوی بازدید : 65 دوشنبه 12 مهر 1400 نظرات (0)
درجلسه شورای هماهنگی اقتصادی دولت تأکید شد
 
دستور رئیس‌جمهور برای تثبیت قیمت‌ها و کنترل بازار 
 
   ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
فرارو | دستور رئیسی برای تثبیت قیمت‌ها و کنترل بازار
رئیس‌جمهور با تاکید بر اولویت‌بندی در برنامه‌های اقتصادی کشور دستور داد جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت با موضوع تثبیت قیمت‌ها و کنترل بازار در حوزه کالاهای اساسی و ارزاق عمومی برگزار شود.

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دیروز یکشنبه به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور و کارگروه‌های مربوطه گزارشی از آخرین وضعیت متغیرهای اقتصاد کلان و برنامه‌های پیشنهادی ۲۷گانه با رویکرد مسئله شناسی و حل مسائل اقتصادی ارائه کردند.
در جلسه دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین مقرر شد برنامه‌های مذکور بر اساس اولویت‌بندی در جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بحث و تصمیم گیری قرار بگیرد.
بر اساس این گزارش وصولی درآمدهای ناشی از فروش نفت و میعانات در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ بوده است.
از جمله برنامه‌های پیشنهادی ۲۷گانه، ساماندهی بازار خودرو بود که کلیات این پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد جزئیات آن در جلسات بعدی مطرح و همچنین برخی از موارد حسب قانون به شورای اقتصاد ارجاع شود.
تحقق وعده رئیس‌جمهور؛ محل اسکان معدن‌کاران طبس بهسازی شد
عملیات بهسازی محل اسکان کارگران معدن زغال‌سنگ طبس در پی بازدید رئیس‌جمهوری از معدن زغال‌سنگ پروده و تعیین مهلت ۲٠ روزه برای رسیدگی به وضعیت زندگی و مسکن کارگران این معدن پایان یافت و یکی دیگر از دستورات آیت‌الله رئیسی در سومین سفر استانی محقق شد.
رئیس‌جمهوری روز جمعه نوزدهم شهریور امسال در سفر از پیش اعلام نشده وارد شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی شد و پس از سخنرانی در جمع مردم طبس، با بالگرد به معدن زغال‌سنگ پروده این شهرستان رفت.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این بازدید هوایی و زمینی که وزیران کشور و صنعت، معدن و تجارت، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری و استاندار خراسان جنوبی نیز حضور داشتند، وضعیت معادن زغال‌سنگ را بررسی کرد و سپس چهره به چهره با کارگران و معدن‌چیان به گفت‌و‌گو پرداخت که یکی از موارد مطرح شده از سوی کارگران، وضعیت نامطلوب محل اسکان و خوابگاه‌ها در محل معادن بود.
رئیس‌جمهوری در پاسخ به مطالبات کارگران معدن زغال‌سنگ گفت: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم.
وی همچنین خواستار تحول و اصلاح نظام پیمانکاری شد که جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به خراسان جنوبی قرار گرفته است.
در همین راستا دیروز (یکشنبه ۱۱ مهر ماه) رئیس ‌اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس از پایان عملیات بهسازی محل اسکان کارگران معدن طبس خبر داد.
محمود زارع‌نیا افزود: آیت‌الله رئیسی در سفر به شهرستان طبس و بازدید از محل اسکان کارگران معدن، مهلت ۲۰ روزه‌ را برای پیمانکاران در راستای بهبود وضعیت کارگران این معدن در نظر گرفت.
وی بیان کرد: در این مدت در قالب یک برنامه کوتاه‌مدت یکسری اقدامات رفاهی، تسطیح محوطه، تخریب کانکس‌ها و محیط‌های نامناسب، رنگ‌آمیزی مجموعه، تامین تخت و پتو، تعویض کابل‌ها و شبکه برق انجام و محوطه مجددا نوسازی شد.
رئیس‌اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس اعتبار هزینه شده در این زمینه را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درخصوص موارد مربوط به دستمزد و حقوق کارگران معدن نیز جلساتی با سازمان تامین اجتماعی برگزار و مکاتباتی انجام شده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟