loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

شهردار تهران در اولین حضور در صحن شورای شهر:   شهر را در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌دهیم     ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاک

طاهر مهدوی بازدید : 35 دوشنبه 15 شهریور 1400 نظرات (0)
شهردار تهران در اولین حضور در صحن شورای شهر:
 
شهر را در مسیر رشد و شکوفایی قرار می‌دهیم
 
  ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی روز گذشته در نخستین حضور خود در صحن شورا پس از شروع رسمی ‌کار خود به‌عنوان شهردار تهران اظهار داشت: هویت دینی و ایرانی در شهر نمایان نیست، فاصله جنوب و شمال معنا‌دار است و بی‌دقتی در توسعه عدالت در شهر وجود دارد. گسل‌های خطرناک، بافت‌های ناپایدار ۱۲ هکتاری، و هزاران هکتار بافت فرسوده وجود دارد و باید با توسعه زیرساخت‌ها و زیست سالم و فضای سالم شرایط شهر را در یک مدار پیشرفت گام به گام پیش ببریم.
زاکانی تأکید کرد: امروز تلاش بر این است که شهروند و شهر را در یک پیکر واحد ببینیم و نقش شهرداری را به‌عنوان جزء سوم از یک سازمان خدماتی به سمت یک نهاد خدمتگزار اجتماعی سوق دهیم. تلاش این است که شهروندان راضی باشند و شهر را در مسیر تغییر و رشد و شکوفایی قرار دهیم.
وی ادامه داد: برنامه‌ای را قبل از انتخاب بنده به‌عنوان شهردار از یک چارچوب منطقی استخراج کردیم و چهار محور اساسی را در نظر گرفتیم؛ اولین خط تلاش ما تنظیم یک افق مطلوب و داشتن یک سند مطمئن و قابل اتکا برای‌ترسیم یک قله پرافتخار برای شهر تهران است.گام دوم این است در کنار این سند با یک تغییر نگاه و هم‌آفرینی اجزای آن را مشخص کنیم و خودمان را سنجه کنیم و نظارت‌پذیری بر خود را بپذیریم.
شهردار تهران افزود: حل همه مشکلات شهر به تنهایی خارج از توان شهرداری است و همه مسئولان باید تعهدات خود را نسبت به شهرداری و شهر انجام دهند.
زاکانی بیان داشت: خط تلاش سوم به میدان آوردن مردم است، بدون مردم هر کاری انجام شود چیزی جز لکه‌گیری نیست اما مردم می‌توانند تغییرات بزرگ را رقم بزنند و در این راه نیاز به بازسازی سرمایه‌های اجتماعی داریم و تنها راه اعتماد مردم به ما دیدن خدمت صادقانه است.
وی اظهار داشت: هوشمندسازی و‌ ترکیب ظرفیت‌ها بر مدار فناوری خط تلاش چهارم است. برای این منظور باید افکار عمومی را در جریان اخبار و اطلاعات درست قرار دهیم و خودمان را شفاف‌سازی و شیشه‌ای کنیم.
شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران، درباره انتصاب معاونان در شهرداری گفت: در حال بررسی هستیم و امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های درون شهرداری و حسب ضرورت امکانی را از بیرون فراهم کنیم تا هم ادامه خدمت شایسته معاونان باشد و هم در این مسیر، تغییر و تحول ایجاد کنیم.
زاکانی ادامه داد: اقدامات مربوط به اضافه شدن ظرفیت اتوبوس‌های جدید در حال انجام است و درباره مترو، ۶۳۰ واگن مترو از سه، چهار سال پیش نیاز به ۱۵ درصد تامین مالی دارد که به‌دنبال تامین آن هستیم. همچنین پیگیر فعال شدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سیستم خدمات‌دهی هستیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟