loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

واکنش شمخانی به تهدید ایران از سوی بِنت و بایدن:   تهدید به استفاده از«گزینه‌های دیگر» علیه ایران حق جمهوری اسلامی   برای پاسخ‌گویی متقابل را تثبیت می‌کند&

طاهر مهدوی بازدید : 41 یکشنبه 07 شهریور 1400 نظرات (0)
واکنش شمخانی به تهدید ایران از سوی بِنت و بایدن:
 
تهدید به استفاده از«گزینه‌های دیگر» علیه ایران حق جمهوری اسلامی
 
برای پاسخ‌گویی متقابل را تثبیت می‌کند 
 
۱۴۰۰/۰۶/۰۶
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: اولین ملاقات بِنت و بایدن و تهدید به استفاده از گزینه‌های دیگر علیه ایران، حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ‌گویی متقابل علیه «گزینه‌های در دسترس» را تثبیت می‌کند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در توئیتی به لفاظی‌های مطرح‌شده در دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اولین ملاقات بِنت و بایدن و تاکید بر استفاده از «گزینه‌های دیگر» علیه ایران، ضمن آنکه تهدید غیرقانونی یک کشور دیگر است، حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ‌گویی متقابل علیه «گزینه‌های در دسترس» را تثبیت می‌کند. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (۵ شهریور) در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وقاحت را از حد گذرانده و بدون‌اشاره به اینکه آمریکا ناقض برجام بوده و به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده مدعی شد : «ما دیپلماسی را در اولویت قرار داده‌ایم و باید دید که ما را به کجا خواهد رساند. اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، ما آماده‌ا‌یم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.» بایدن همچنین در حالی به لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته که دولت او زیر تیغ تیز انتقادات در داخل و خارج از آمریکا بدلیل عملکردشان در قبال بحران افغانستان است. از سوی دیگر نفتالی بِنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی ناکامی در عرصه اتهام پراکنی‌های هفته‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران، در سفر به واشنگتن در تلاش است تا موضوع ایران را در فهرست اولویت‌های دولت بایدن که اکنون گرفتار بحران افغانستان و خروج نیروهایش از این کشور شده، قرار دهد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه نیز با آنتونی بلینکن و لوید آستین وزیران خارجه و دفاع آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد اما به دلیل انفجار فرودگاه کابل و کشته و مجروح شدن نظامیان آمریکایی، دیدار او با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، روز جمعه به وقت محلی برگزار شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟