loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد   شیخ نعیم قاسم: خواست ما آزادی همه فلسطین است      ۱۴۰۰/۰۲/۲۰   به گزارش العالم، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب&z

طاهر مهدوی بازدید : 131 سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 نظرات (0)
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد
 
شیخ نعیم قاسم: خواست ما آزادی همه فلسطین است
 
   ۱۴۰۰/۰۲/۲۰

 

به گزارش العالم، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در نشست مجازی مجمع جهانی بیداری اسلامی، روز قدس را روز مستضعفان جهان دانست و گفت: ابتکار امام خمینی(ره) در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، در واقع روز رویارویی مستضعفان در برابر مستکبران است. امام خمینی تاکید کردند که روز قدس روز ملت‌های تحت ستم در برابر ابرقدرت‌ها است.
شیخ نعیم قاسم افزود: ما در برابر روزی هستیم که از فلسطین آغاز می‌شود و تا همه جهان ادامه می‌یابد، از ملت فلسطین آغاز می‌شود و تا ملت‌های منطقه و جهان ادامه می‌یابد. اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین، ‌اشغالگری ضد انسانیت است، ستمی ضد مستضعفان است و هرکس در برابر این ظلم بایستد، به این معنی است که کنار مستضعفان در برابر مستکبران ایستاده است. قضیه فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، به محوری جدید تبدیل شد که پیش از آن وجود نداشت، یعنی بین انقلاب اسلامی در ایران و جهاد برای فلسطین، ارتباط وجود دارد. واقعیت این است که ما چهار دهه است که می‌بینیم در زندگی امت اسلامی و جهان، آثار فراوانی نمایان شده است. ما هم‌اکنون نوعی یأس و ناکامی بین مقامات اسرائیلی می‌بینیم که تداعی‌کننده این آیه قرآن است که: «امروز کافران از [کارشکنی در] دین شما ناامید شده‌اند. پس از آنان نترسید و از من بترسید. امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام کردم و اسلام را دینی برای شما برگزیدم.»
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: موقعیتی که ما در آن قرار داریم، از موقعیت‌های بزرگ اسلام است، از موقعیت‌های پیروزی واقعی است. ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، شاهد شکست‌ها در برابر اسرائیل بودیم، اما در چهار دهه گذشته، شاهد پیروزی‌ها در برابر آن بوده‌ایم. اسرائیل به تدریج فلسطین را بلعید، به کشور‌های دیگر تجاوز کرد و پیوسته به‌اشغالگری خود ادامه داد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با روز قدس، همه چیز تغییر کرد و ما شاهد مرحله جدیدی از پیروزی حق بوده‌ایم و این حقیقت دارد که «قدس نزدیک‌تر است». بیداری اسلامی در سرتاسر جهان به قدس و فلسطین ارتباط دارد، همان گونه که به اسلام ارتباط دارد. تحرکات فلسطینیان در قدس، محله باب العامود و نیز در محله الشیخ جراح و همچنین در غزه، همگی نشانه‌های عزت و پیروزی است. جهانیان هم‌اکنون شاهد این هستند که فلسطینیان چگونه در برابر ستمگران ایستاده‌اند و جز خدا از کسی نمی‌ترسند. قضیه قدس در واقع قضیه آزادسازی همه فلسطین است، همان گونه که امام خامنه‌ای (حفظه الله) گفتند که خواست ما آزادی همه فلسطین است و نه بخشی از فلسطین. ما در مرحله جدیدی هستیم و به یاری خدا پیروزی نهایی نزدیک است و باید به همه مجاهدان، شهیدان، اسیران، مجروحان و خانواده‌های آنان درود بفرستیم و درود ویژه به فرمانده محور مقاومت و مجاهد بزرگ، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید فلسطین.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟