loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

پرونده شکایت از رئیس دولت‌های‌ یازدهم و دوازدهم به قوه قضائیه ارسال شد    ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته پارلمان، گزارش کمیسیون حقوق و قضائی مجلس د

طاهر مهدوی بازدید : 121 دوشنبه 23 فروردین 1400 نظرات (0)

پرونده شکایت از رئیس دولت‌های‌ یازدهم و دوازدهم به قوه قضائیه ارسال شد

   ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
کدام نمایندگان مجلس برای دوره یازدهم رد صلاحیت شدند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته پارلمان، گزارش کمیسیون حقوق و قضائی مجلس درباره استنکاف از اجرای ماده یک قانون مدنی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اجرای ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس را بررسی کردند.
به گزارش فارس، وکلای ملت نهایتا با 190 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در جلسه، پرونده استنکاف حسن روحانی از قانون را جهت رسیدگی قوه قضائیه ارسال کردند.
به گزارش فارس، در گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان شده است که با توجه به استعلامات صورت گرفته از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم از زمان تصدی به پست ریاست‌جمهوری اسلامی ایران از امضاء، صدور دستور انتشار و ابلاغ 13 فقره قانون مصوب مجلس شورای اسلامی استنکاف کرده است.
گفتنی است، بر اساس ماده 1 قانون مدنی، مصوبات مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور ابلاغ و رئیس‌جمهور باید ظرف 5 روز آن را امضا و به دولت ابلاغ کرده و دولت موظف است ظرف مدت 48 ساعت آن را منتشر کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟