loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

  امام جمعه قم:   پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بر تصور جدایی دین از سیاست خط بطلان کشید       ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های

طاهر مهدوی بازدید : 143 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

 

امام جمعه قم:
 
پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بر تصور جدایی دین از سیاست خط بطلان کشید
 
    ۱۳۹۹/۱۱/۲۴


آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر و با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی در مصلی قدس این شهر برگزار شد، افزود: مردم با همان شور و اشتیاق سال‌های گذشته ولی با ظاهری متفاوت در جشن پیروزی انقلاب حاضر شدند و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند که جا دارد خاضعانه از این ملت مؤمن، بصیر و ولایتمدار قم و اقصی نقاط کشور، سپاسگزاری و قدردانی کنیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ایران و جهان، تصریح کرد: برقراری نظام مردمسالاری دینی در کشورمان به برکت انقلاب اسلامی موجب شد مردم جهان متوجه شوند که دین می‌تواند در جامعه و در سیاست و حکمرانی حضوری جدی و سازنده و سعادت‌بخش داشته باشد و این اتفاق بزرگ خط بطلانی بر اندیشه باطل جدایی دین از سیاست بود که پادوهای مستکبرین با عنوان مزخرف روشنفکری، برای اثبات آن قرن‌ها تلاش کرده و آسمان و ریسمان کرده بودند.
وی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب  اسلامی را به صحنه آوردن اسلام بعد از سال‌ها انزوا  عنوان کرد و گفت: تأسیس حکومت اسلامی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است زیرا در دورانی که دین به‌خصوص اسلام در جهان کنار زده شده بود، پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر دین اسلام را به صحنه آورد و به مسلمانان و حتی دین‌داران جهان، هویت داد و جانی تازه بخشید.
آیت‌الله سعیدی دستاورد مهم دیگر استقرار نظام جمهوری اسلامی را  پایان دوقطبی در جهان تقسیم شده میان دو ابر قدرت شرق و غرب دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با خروج از اردوگاه غرب و حفظ استقلال خود در برابر اردوگاه شرق، عملا فروپاشی نظام دوقطبی را کلید زد و امروز آثار آن بر همگان روشن شده است. جمهوری اسلامی با حفظ استقلال خود مبتنی بر مکتب اصیل اسلامی به ایران اسلامی عزت داد.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع مداحان و درخواست  ایشان مبنی بر ترویج ادب در میان آحاد جامعه به‌خصوص تریبون‌داران، گفت: امر خداوند همین است که جامعه با زبان  ادب با یکدیگر سخن بگویند و این فرهنگ را گسترش دهند. خداوند متعال، از گسترش انحرافات فرهنگی در جامعه به شدت نهی فرموده و حتی دستور به مقابله با آن داده است لذا همگان وظیفه دارند در برابر اینگونه انحرافات بایستند‌.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟