loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

شیخ عیسی قاسم سرپرستی آل‌خلیفه بر اوقاف شیعیان بحرین را غیرشرعی دانست شیخ «عیسی قاسم»، رهبر نهضت اسلامی بحرین، با صدور بیانیه‌ای در محکومیت سرپرستی پادشاه این کشور (که دست ن

طاهر مهدوی بازدید : 87 دوشنبه 20 بهمن 1399 نظرات (0)

شیخ عیسی قاسم سرپرستی آل‌خلیفه

بر اوقاف شیعیان بحرین را غیرشرعی دانست

Image result for شیخ عیسی قاسم سرپرستی آل‌خلیفه بر اوقاف شیعیان بحرین را غیرشرعی دانست

شیخ «عیسی قاسم»، رهبر نهضت اسلامی بحرین، با صدور بیانیه‌ای در محکومیت سرپرستی پادشاه این کشور (که دست نشانده حکومت وهابی‌ِ آل‌سعود است) و رژیم آل خلیفه بر اوقاف شیعیان، اعلام کرد که هیچ فقیهی نمی‌تواند دلیلی برای مشروعیت این سرپرستی بیابد.
در بخشی از بیانیه‌این عالم بزرگ شیعه آمده: «متولی و سرپرست جعلی‌ای که برای اداره اوقاف مذهب جعفری بحرین تعیین شده، به هر نوع و نحوی که باشد از منظر مذهب جعفری غیرشرعی است. هیچ فقیهی نمی‌تواند حتی یک دلیل واحد مبنی بر مشروعیت این تولی‌گری جعلی در مذهب جعفری بیابد. برهمین اساس، مشروعیت اینگونه اقدامات منتفی است و هر دستی که در موقوفات شیعیان تصرفی کند، دستی گناه‌آلود و متخاصم است. موضوع دیگر اینکه موقوفات شیعیان و بودجه آن، اگر به سیاست حاکمه واگذار شود، به ناچار باید تابع خواست، نظر و منافع آن باشد، حال آنکه باید تابع اهداف و خواست وقف‌کنندگان و منفعت و مصالح آنان باشد».
به گزارش ایکنا، رهبر شیعیان بحرین در پایان نتیجه گرفته، «بنابراین متولی و سرپرست جدید تعیین شده برای اداره موقوفات شیعیان، دخالت در شئون شخصی مذهب جعفری و نقض استقلال آن است که به عنوان یک مذهب نباید محکوم به تبعیت از سیستم سیاسی حاکم یا غیر آن باشد».

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟